طی ماههای اخیر، بازیها جذابی را دیده و یا تجربه کرده ایم. اما هنوز نمیتوان سال ۲۰۱۹ را سالی بزرگ برای صنعت بازی به شمار آورد. در واقع، اگر بخواهیم واقع گرایانه به آن نگاه کنیم، تا به اینجای کار، سال نا امیدکنندهای را سپری کرده ایم. شاید این امر به دلیل برجستگی عناوینی مانند Overwatch، Legend of Zelda: Breath of the Wild و God of War در سالهای اخیر بوده که به نوعی انتظارات را بیش از بالا برده است. اما به هر دلیلی که بوده، هنوز ۲۰۱۹ عنوانی که بتواند به این شکل به آن افتخار کند را در خود نمیبیند. Apex Legends واقعاً عالی است؛ Fire Emblem: Three Houses، Kingdom Hearts III، Sekiro: Shadows Die Twice، Devil May Cry 5 و Resident Evil 2 نیز حقیقتاً لایق تحسین هستند اماهنوز نمیتوان یکی از آنها را به جرأت به عنوان بهترین بازی سال انتخاب کرد.
با نگاه به برنامهی ماههای باقی مانده از سال ۲۰۱۹، میتوان امیدوار بود که عناوینی مانند Death Stranding به یکی دیگر از موفقیتهای Hideo Kojima تبدیل شود. و یا Star Wars Jedi: Fallen Order که تقریباً همهی آنچیزی را که طرفداران بی شمار این عنوان از آن انتظار دارند را برآورده میکند. از سوی دیگر Outer Worlds را داریم که از خود Fallout 76 نیز Falloutتر است!
یکی از این بازیها، میتواند به عنوان نمایندهی سال ۲۰۱۹ انتخاب شود. البته جا دارد به دنبالههای که امسال منتشر میشوند نیز توجه ویژهای داشت. Call of Duty: Modern Warfare و Bordrlands 3 هر دو فوق العاده به نظر میرسند؛ و از سوی دیگر نمیتوان بیش از این برای Doom Eternal، Sword and Shields و Pokemon Sword صبر کرد.
مطلب مرتبط: پیش نمایش بازی CALL OF DUTY MODERN WARFARE | بازگشت به نخستین جنگ
این نامها، بازیهای بودند که به طور ویژه در تقویم مهمترین بازیهای سال من قرار میگیرند. اما در این مطلب به بهترین بازیهایی که در همین ماه معرفی خواهند شد پرداختهایم. این عناوین، به ترتیب تاریخ انتشار مرتب شدهاند. با ایستگاه بازی همراه باشید.
Control
Playstation 4; Xbox One; PC
August 27
به نظر میرسد که Remedy Entertainment آیندهی بزرگ و دنبالههای متعددی را برای Alan Wake و Quantum Break در نظر دارد اما خیلی خوب است که میبینیم این استودیو در این بین، به ایدههای جدید نیز ارزش قائل بوده و فرصت خوبی را در اختیار آن قرار میدهد. به خصوص زمانی که با ایدههای منحصر به فردی مانند Control مواجه هستیم که قبلاً شبیه آن را ندیدهایم. بازیکنان در این بازی به دنیایی از پدیدههای ماورای طبیعت و پارانورمال قدم گذاشته و در آن با روشها و استراتژی حکومتهای بزرگ، در مخفی سازی و پوشش حقایق آشنا میشوند. این سفر، از داخل مقر دولت آغاز میشود. آسمان خراشی که داخل آن بسیار بزرگتر از آنچیزی است که از بیرون به نظر میسد. سر درآوردن از فعالیتهای مخفیانهی دولت، وظیفهی شما در Control است. به گفتهی Remedy طراحی داستان این بازی به صورت خطی نبوده و با الگو گیری از عناوینی مانند Metroid نسبت به بازکردن مسیرهای جدید، از مناطقی که قبلاً از آن عبور کردهاید، اقدام میکند. سلاحها و قابلیتهای فرابشری موجود در Control شامل پرواز، حرکت اشیا و کنترل ذهن افراد است که بسیار هیجان انگیز به نظر میرسد. Control جزء بازیهایی است که به شدت منتظر انتشار آن در این ماه هستم.
مطلب مرتبط: پیش نمایش بازی CONTROL | بر فراز برج بابل
Ancestors: The Humankind Odyssey
PC
August 27
این که میدانیم با یک حرکت اشتباه، میتوان موجب سقوط میمون Ancestors و شکستن استخوانهای او و یا سقوط در یک مرداب و خورده شدنش توسط یک مار غول پیکر شد، وحشتناک و در عین حال هیجان انگیز است. این اشتباهات کوچک، میتواند پیامدهای مصیبت باری را برای قبیلهی میمونهای شما به دنبال داشته باشد. اما همین ریسک پذیری، میتواند سطح هوش او را ارتقا داده و یا مزیتهایی را برای تمام طول عمرش به همراه داشته باشد. هدف شما در Ancestors: The Humankind Odyssey زنده ماندن و ارتقا است. اگر هریک از افراد قبیله به هر طریقی بمیرند، بازی تمام است.
با عملکرد بهتر شما، کل قبیله پیشرفت میکند. هر چه بهتر کار کنید، افراد گروه، قویتر، باهوشتر و مجهزتر میشوند. من واقعاً تحت تأثیر نوآوری و ایدههای جدید این بازی قرار گرفته ام. باید منتظر ماند تا ببینیم Patrice Desilets که قبلاً هم کارگردانی Assassins Creed را برعهده داشته، چه عملکردی در این بازی خواهد داشت. یکی از وجوه اشتراک Ancestors: The Humankind Odyssey با Assassins Creed نحوهی جا به جایی میمونها از میان درختان است.
یک خبر بد هم برای کاربران کنسولهای بازی داریم. این بازی بازی فقط برای پلتفورم PC منتشر خواهد شد. اما هنوز جای امیدواری هست. گفته شده در صورت موفقیت این بازی، PS4 و Xbox One نیز در ماه دسامبر، Ancestors: The Humankind Odyssey را دریافت خواهند کرد.
Astral Chain
Switch
August 30
Platinum Games اخیراً افت و خیزهای زیادی را تجربه کرده است اما در چهرهی Astral Chain نشانههای زیادی از Nier: Automata به چشم میخورد. Astral Chain یک بازی انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ است که توسط Takashia Taura، طراح بازی Automata ساخته شده است. حضور Hideki Kamia، کارگردان Bayonetta به عنوان ناظر پروژه میتواند به افزایش کیفیت کار کمک زیادی بکند. گویا Kamia نیز مشغول پروژهای به نام “Stylish Combos” با Platinum Games است. جنبهی منحصر به فرد Astral Chain، امکان کنترل کاراکتر و سلاح اوست که به طور همزمان مانند یک کاراکتر دوم عمل میکند.(در بازی، به این سلاح، Legion گفته میشود.)
بسته به نوع Legion ای که در اختیار دارید، میتوانید آن را مانند یک شمشیر حرکت داده، مانند یک وسیلهی نقلیه سوار آن شوید و یا مانند یک تفنگ با آن شلیک کنید. ایدهی خاص Astral Chain تجربهی جالب و سرگرم کنندهای را به همراه دارد. تم و محیط بازی نیز، استایل پسا آخرالزمانی و آینده نگرانه دارد.
مطلب مرتبط: پیشنمایش بازی ASTRAL CHAIN | پلاتینیوم در مسیر تحول
Blair Witch
Xbox One; PC
August 30
وقتی که مایکروسافت در خلال کنفرانس خود در E3 2019 بازی Blair Witch را معرفی کرد؛ هیچکس تا زمانی که لوگوی بازی در انتهای تریلر نمایش داده شد، نمیدانست با چه چیزی مواجه است. من در ابتدا فکر میکردم که منظور Resident Evill VIII یا Silent Hill جدید است. حتی یک لحظه هم فکر نمیکردم که با بازی جدید Blair Witch رو به رو شویم. داستان ماجراجویی جدید Blair Witch در زمان و مکان متفاوتی اتفاق میافتد. این بار، تمرکز داستان، بر روی کاراکتری است که در حال از دست دادن عقل خود است. شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که با یک کابوس استرس زا و ترسناک سر و کار داریم اما در نهایت باید صبر کرد و دید که چه میشود. به نظر من هرچه ترسناکتر بهتر!
The Dark Pictures: Man of Medan
Playstation 4; Xbox One; PC
August 30
من میتوانم به جرأت و با اعتماد به نفس کامل ادعا کنم که Until Down از استودیوی Supermassive Games یکی از بهترین بازیهای ترسناک این نسل از بازیهای ویدیویی است. حتی میتوان آن را یکی از بهترین بازیهای Choice-Driven طول تاریخ به شمار آورد. در این بازی، بیشتر تصمیمات بازیکن، از روشها منطقی و کاملاً عقلانی نشأت میگیرد.
از طرفی امیدوارم The Dark Pictures: Man of Medan نیز به همین خوبی از آب در بیاید. چرا که طراحی گیم پلی بازی شباهتهای زیادی به آن دارد؛ این بازی نیز در یک کشتی تسخیرشده اتفاق میافتد و سیستم گیم پلی بازی نیز به انتخابهای کاربر بستگی دارد.
منبع: Game Infromer