استریم

Hideo Kojima درباره آینده صنعت استریم بازی صحبت می‌کند

او علاقه مند است که به این اتفاق بپیوندد

وب سایت Nikkei Business در مصاحبه‌ی جدیدی با کارگردان بازی Death Stranding، آقای Hideo Kojima داشت بیشتر بر روی پلتفرم‌های ابری (cloud gaming) و تکنولوژی ۵G تمرکز کرده بودند.

Kojima گفت که پیشرفت صنعت بازی‌های ویدئویی مشابه پیشرفت صنعت فیلم است، چرا که سرویس‌های ۵G در راه هستند و گوگل پلتفرم Stadia و اپل سرویس گیمینگ مخصوص به خود را معرفی کرده‌اند. پلتفرمِ ابری هر Frame را پردازش می‌کند و به کاربر ارسال می‌کند آن هم بدون نیاز به هیچ گونه کنسولی. شما می‌توانید روی PC، گوشی هوشمند یا تبلت‌ها به تجربه بازی‌ها بپردازید.

طبق گفته‌های Hideo Kojima، بازی‌های ابری (cloud games) نزدیک به شش یا پنج سال پیش فرصت‌هایی را دیدند، اما آن‌ها در نهایت عملی نشد. البته بعضی‌ها صحبت از شکست خوردن آن پروژه‌ها می‌کردند اما کوجیما حرف آن‌ها را باور ندارد. تکنولوژی در آن زمان آماده این حرکت نبود و حتی با وجود تکنولوژی ۴G عملی کردن این پروژه سخت بود. او اعتقاد دارد که سرگرمی در طی ۵ سال بعد از عرضه ۵G متحول خواهد شد.

مطلب مرتبط: آیا Google Stadia صنعت سرگرمی را متحول خواهد کرد؟ 

با وجود این اتفاق بازی‌هایی منتشر می‌شوند که تا کنون هیچ چیزی همانند آن‌ها را ندیده‌ایم، همانطور که صنعت سرگرمی این امر را نشان داده است. برای مثال، وقتی که صنعت فیلم فقط به تئاترها (سالن سینما) خلاصه می‌شد، مدت زمان یک فیلم نزدیک به ۲ ساعت بود، چرا که نیاز به فروش پاپ کورن وجود داشت و بعد از ۳ ساعت بیننده خسته می‌شد. از طرف دیگر اگر فیلم‌ها زیاید طولانی می‌شدند، تئاترها فیلم‌های کمتری در روز می‌فروختند و این به ضرر آن‌ها بود.

اکنون دوران حکم فرمایی سینماها به اتمام رسیده و خطری به نام تلویزیون برای آن‌ها بوجود آمده است. بینندگان می‌توانند کانال را عوض کنند پس این مهم است که فیلم‌ها از ابتدا توجه مخاطب را بدست بیاورند. وجود Cliffhangers (صحنه‌هایی حساس که مخاطب را برای دیدن ادامه صحنه مشتاق نگه می‌دارد) قبل از تبلیغات تلویزیونی نیازند تا مخاطب کانال را عوض نکند.

با ظهور Netflix، ما قسمت‌هایی از یک سریال را دیدیم که فقط ۱۰ دقیقه بودند و یک صحنه جالب در آخرین صحنه داشتند که مخاطب را به دیدن ادامه‌ی آن ماجرا دعوت می‌کرد. بر خلاف سریال‌های تلویزیونی شما همه قسمت‌های یک سریال را یک جا دریافت می‌کنید.

با وجود Stadia، نیازی به کنسول‌ها نیست و مردم قادر به انجام بازی‌ها آن هم فقط با استریم کردن آن‌ها هستند. افرادی که در حال تماشای یک بازی رو یوتیوب هستند می‌توانند به استریمرها بپیوندند، ولی این فقط شورع ماجراست.

همینطور که صنعت Stream پیشرفت می‌کند، محتواهایی مانند بازی‌ها، فیلم‌ها و مستندها نیز از این قابلیت استفاده می‌کنند و این آینده‌ایست که کوجیما به دنبال آن است. تا کنون بازی‌های تعاملیو فیلم‌های غیر تعاملی رو بروی یکدیگر قرار گرفته‌اند، اما این مرزها اندک اندک ناپدید می‌شوند. به لطف Netflix، این تغییر هم‌اکون با وجود فیلمی مانند Bandersnatch شروع شده است.

درحالی که کوجیما فکر می‌کند که بازی‌ها به طور وسیعی تغییر می‌کنند، عناوین AAA به طوری که اکنون شاهد آن هستیم از بین نمی‌روند و باقی می‌مانند، ولی با این تکنولوژی جدید سازنده‌ها قادر به معرفی قابلیت‌های جدیدی خواهند بود. با این که او اکنون مشغول است، دوست دارد که نقش خود را در این حوزه‌ی جدید ایفا کند.

در ابتدا، بازی‌هایی که فقط به صورت تک نفره قابل بازی بودند مد چند نفره را معرفی کردند. اکنون افرادی که در حال تماشای بازی دیگران هستند می‌توانند به آن‌ها بلافاصله بپیوندند و این ماجرا ادامه دارد و ما شاهد قابلیت‌های جدیدی در آینده خواهیم بود.

کوجیما اشاره کرد که در زمینه استریم کردن مایل به انجام کاری بزرگ است، ولی نمی‌خواهد آن را لو بدهد زیرا دیگر آن یک سورپرایز نخواهد بود. او همچنین باور دارد که هوش مصنوعی نیز محصولات تعاملی را تغییر می‌دهد. شاید آن حتی محتوا را برای مخاطب انتخاب کند. کوجیما دقیقا نمی‌داند که این اتفاق تا کجا پیش خواهد رفت، اما خوش بین است که اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

 

دسته بندی
اخباراخبار بازیمطالبمقالات

یک دیدگاه

مطالب مرتبط