بازار

گزارش کافه بازار از رشد صنعت برنامه های موبایلی ایران در سال ۱۳۹۷

بازار چهل میلیونی

در پلتفرم اندروید برنامه Google Play شرکت گوگل به عنوان مرجع بازی و برنامه‌های مختلف حرف اول را می‌زند، ولی از زمانی که گوگل ایران را تحریم کرد، تهیه‌ی آسان بازی‌ها و برنامه‌ها برای کاربران ایرانی به یک مشکل بزرگ تبدیل شد. به همین دلیل برای رفع این مشکل آقای حسام میرآرمندهی برنامه‌ای به نام کافه بازار را ایجاد می‌کند تا یک گوگل پلی ایرانی را در کشورش بوجود بیاورد. اکنون کافه بازار با بیش از ۴۰ میلیون نصب فعال، ثبت بیش از ۷۳ میلیون امتیاز از سوی کاربران و بیش از ۱٫۶ میلیارد دانلود یا بروزرسانی از سوی کاربران موفق‌ترین پلتفرم اندرویدی در ایران است. گزارش پیش رو نیم‌نگاهی به صنعت بازی‌های ویدئویی در پلترم اندروید را در سال ۱۳۹۷ بررسی می‌کند.

بازار

نصب فعال بازار در فروردین هر سال

منظور از نصب فعال تعداد کاربرانی است که در طول دو ماه گذشته برنامه‍ی بازار روی تلفن‌همراهشان نصب بوده است

رشد تعداد تراکنشهای موفق سالانه در سال ۹۷ادامه پیدا کرد؛ درمجموع در این سال بیش از ۱۵میلیون تراکنش موفق برای خرید برنامه‌ها، اشتراک و پرداختهای درون‌برنامه‌ای صورت گرفت.

علاوه بر رشد بی‌نظیر کاربران این برنامه، کافه بازار بستر بسیار مناسبی برای توسعه دهندگان بازی و برنامه‌های موبایل بوده است. در پایان سال گذشته بیش از ۲۱هزار تیم توسعه‌دهنده در بازار فعالیت کردند. تا پایان سال ۱۳۹۷بیش از ۱٬۶۰۰توسعه‌دهنده‌ی ایرانی توانسته‌اند برنامه‌هایی تولید کنند که بیش از ۱۰هزار نصب‌فعال داشته‌اند. همچنین بیش از ۳۷۰ توسعه‌دهنده‌ی ایرانی بازی‌های با بیش از ۱۰هزار نصب‌فعال داشته‌اند. همچنین رشد درآمدی توسعه‌دهندگان ایرانی در سال گذشته با شتاب بیشتری ادامه پیدا کرد؛ به‌طوری‌که مجموع درآمد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان ایرانی در سال گذشته ۸۹ درصد افزایش یافت.

بازار

برترین برنامه‌ها به انتخاب کاربران

برنامه‌های کافه بازار در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند، به طوری که پرمخاطب‌ترین برنامه ین پلتفرم، برنامه‌ی دیوار بوده است که در بخش خرید قرار می‌گیرد، همچنین در بخش خدمات بانکی و پرداخت قبوض برنامه‌ی آپ، در بخش تاکسی‌های آنلاین برنامه‌ی اسنپ، در قسمت شبکه‌های اجتماعی برنامه‌های اینستاگرام و WhatsApp و در بخش کاربردی برنامه‌ی ایرانسل من (MyIranacell) پرنصب‌ترین برنامه‌های بخش خود بوده‌اند. به‌صورت متوسط، هر کاربر بازار ۱۶برنامه از دسته‌ی کاربردی روی تلفن‌همراه خود نصب دارد.

اما مهم‌ترین بخش برنامه‌ی کافه بازار متعلق به بازی‌های آن با بیش از ۳۱ هزار برنامه است. محبوب‌ترین بازی کافه بازار, عنوان آمیرزا است که حتی از بازی پرطرفدار Clash of Clans نیز پیشی گرفت و او را به جایگاه دوم فرستاد. شایان به ذکر است که برنامه‌ی اسنپ کیو در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است. همچنین برترین بازی به انتخاب کاربران عنوان آهنگتو بوده است.

بازار

برترین بازی‌ها به انتخاب کاربران

دسته بندی
اخباراخبار بازی موبایلاخبار بازی های ایرانیگزارشگزارش فروشمطالبمقالاتموبایل

یک دیدگاه

مطالب مرتبط