پیش نمایش بازی Empire of Sin | پدرخوانده ی گناه

بازی Empire of Sin ممکن است در نگاه اول عنوانی سطحی در سبک اکشن تاکتیکی به نظر بیاید. این در حالی است که این اثر بسیار بیشتر از چنین عنوان ساده‌ای خواهد بود

شهر شیکاگو در دهه‌ی ۲۰ میلادی مکانی پر زد و خورد و مملو از گروه‌های خلافکاری مافیایی و گانگستری مختلف بود. در این سال‌ها قانون منع فروش الکل تغییرات بسیاری در جامعه‌ی آمریکا پدید آورده و سبب قدرت‌نمایی این گروه‌های مافیایی به عنوان یگانه توزیع‌کنندگان این محصول شده بود. آل کاپون مشهور نیز در این زمان شروع به فعالیت در این زمینه برای ارضای حس خون‌خواهی و رسیدن به رویاهای خود کرد. بازی Empire of Sin که به رهبری Brenda Romero، همسر جان رومروی افسانه‌ای، در حال ساخت است مخاطب را در نقش یکی از ۱۴ رییس مافیایی آن دوران قرار می‌دهد. مخاطبان با قرارگیری در این نقش باید با استفاده از روش‌های مختلفی چون دیپلماسی،‌ رشوه دادن و یا خشونت بر مناطق تحت کنترل خود از شهر شیکاگو بیافزاید.

بازی Empire of Sin ممکن است در نگاه اول عنوانی سطحی در سبک اکشن تاکتیکی به نظر بیاید. این در حالی است که این اثر بسیار بیشتر از چنین عنوان ساده‌ای خواهد بود. البته مخاطبان می‌توانند در صورت علاقه هر چقدر که می‌خواهند به تخریب نقشه‌ی بازی و کشتار دشمنان بپردازند؛ اما طبق ادعای سازندگان بازی در استودیوی Romero Games، این عنوان بسیار گسترده‌تر از این حرف‌ها خواهد بود.

بازی Empire of Sin که به رهبری Brenda Romero، همسر جان رومروی افسانه‌ای، در حال ساخت است مخاطب را در نقش یکی از ۱۴ رییس مافیایی آن دوران قرار می‌دهد. مخاطبان با قرارگیری در این نقش باید با استفاده از روش‌های مختلفی چون دیپلماسی،‌ رشوه دادن و یا خشونت بر مناطق تحت کنترل خود از شهر شیکاگو بیافزاید.

در بازی Empire of Sin خبری از حالت داستانی به صورت سنتی نیست. مخاطب با انتخاب یکی از چهارده شخصیت موجود که نیمی از آن‌ها حقیقی و نیمی دیگر شخصیت‌های خیالی پرداخته‌ی ذهن نویسندگان بازی هستند، به رقابت با دیگر روسای مافیایی می‌پردازد. کسی که تا پایان سال ۱۹۳۰ بیشترین ناحیه از شهر شیکاگو را تحت اختیار خود داشته باشد برنده‌ی بازی خواهد شد. این موضوع ممکن است بسیار ساده و مستقیم به نظر آید، اما سازندگان بازی ادعا می‌کنند که تمامی شخصیت‌های بازی همچون شخصیت‌های بازی‌های نقش‌آفرینی رومیزی بسیار عمیق بوده و دارای شخصیت‌پردازی پیچیده و جذابی هستند که منجر می‌شوند مخاطب با هر بار تجربه‌ی بازی داستان‌هایی متفاوت و هیجان‌انگیز را تجربه کند.

Empire of Sin

مبارزات بازی مشابه با بازیهای معمول این سبک هستند

مخاطب در بازی Empire of Sin می‌تواند در کنار رییس مورد انتخاب خود، یک دست راست و تعدادی سرباز را نیز به کار بگیرد. با گسترش امپراطوری مخاطب، ویژگی‌ها، نقاط قوت و ضعف، تخصص‌ها و روابط خاصی برای هر شخصیت ایجاد می‌شوند. برای مثال دست راست شما ممکن است رابطه‌ای عاشقانه با سرباز خانواده‌ی مافیایی دیگری برقرار کند. با روبرو شدن این دو واحد در میدان نبرد امکان رخ دادن چندین حالت وجود دارد. ممکن است دست راست شما تسلیم دشمن شود، کار‌آیی دو واحد در نبرد کاهش یابد یا آن دو فرار را به قرار ترجیح داده و دست در دست هم محو شوند.

با اعمال متفاوت مخاطب ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیت‌های بازی Empire of Sin نیز تغییر می‌کنند. اگر او تصمیم به اعدام تعداد زیادی از دشمنانش در نبرد بگیرد، ممکن است شهرتی به عنوان خشن بودن و تشنه‌ی خون بودن یدا کند. این خصوصیت بر ساکنین نواحی تحت کنترل و حتی افراد گروهتان تاثیر گذاشته و موجب تغییر رفتار آن‌ها با شما خواهد شد که بر روابطتان با گروه‌ها و نیروهای مختلف اثرگذار میباشد.

در بازی Empire of Sin خبری از حالت داستانی به صورت سنتی نیست. مخاطب با انتخاب یکی از چهارده شخصیت موجود که نیمی از آن‌ها حقیقی و نیمی دیگر شخصیت‌های خیالی پرداخته‌ی ذهن نویسندگان بازی هستند، به رقابت با دیگر روسای مافیایی می‌پردازد. کسی که تا پایان سال ۱۹۳۰ بیشترین ناحیه از شهر شیکاگو را تحت اختیار خود داشته باشد برنده‌ی بازی خواهد شد

مبارزات در بازی Empire of Sin به صورت نبردهای تاکتیکی نوبتی بوده و شباهت بسیاری به سری بازی‌های مشهور XCOM دارند. شخصیت‌های بازی در هر نبرد تعداد محدودی Action Point دارند که قابلیت‌ها و اعمال در دسترس آن‌ها را نشان می‌دهد. برخی واحدها چون رییس‌ها حرکات ویژه‌ای دارند. برای مثال آل کاپون در جریان حرکت ویژه‌ی خود با مسلسل بارانی از آتش را بر سر تمامی دشمنان حاضر در نبرد می‌ریزد.

همان‌طور که می‌شود حدس زد مبارزات بازی Empire of Sin تفاوت چندانی با فرمول جا افتاده‌ی مبارزات بازی‌های تاکتیکی ندارند. با این حال‌ ویژگی‌های بصری خشنی چون پرت شدن دشمنی بر اثر اصابت گلوله‌ی شاتگان به سمت دیواری و صدا خرد شدن استخوان‌هایش بر جذابیت نبردهای این اثر می‌افزایند. مکانیزم‌های نو و خلاقانه‌ای چون دخالت پلیس‌ها در صورت طولانی شدن مبارزات یا توانایی تمام کردن کار دشمنان زخمی نیز منجر به جدا شدن بازی از سایر عناوین هم سبک آن می‌شود.

Empire of Sin

14 شخصیت قابل انتخاب برای بازی طراحی شده است که نیمی از آنها خیالی و نیمی دیگر حقیقی هستند

البته همان‌طور که گفته شد بازی بسیار فراتر از مبارزات است. روسای گروه‌ها و خانواده‌های مختلف می‌توانند برای از بین بردن دشمنی مشترک با یکدیگر متحد شوند. البته مخاطب باید در ابتدا احترام این گروه‌ها را به دست آورد. این کار از طریق نابودی انبار یا کافه‌ی تحت کنترل این گروه‌ها انجام می‌گیرد. مخاطب با رییس گروه مورد نظر ملاقات کرده و بر سر موضوعات مختلف به توافق، معامله یا مخالفت با او می‌پردازد. با این حال به نظر می‌رسد که بهتر باشد در ابتدای بازی رابطه‌ای دوستانه با دیگر گروه‌ها برقرار باشد.

همان‌طور که می‌شود حدس زد مبارزات بازی Empire of Sin تفاوت چندانی با فرمول جا افتاده‌ی مبارزات بازی‌های تاکتیکی ندارند. با این حال‌ ویژگی‌های بصری خشنی چون پرت شدن دشمنی بر اثر اصابت گلوله‌ی شاتگان به سمت دیواری و صدا خرد شدن استخوان‌هایش بر جذابیت نبردهای این اثر می‌افزایند.

ملاقات‌های رییس تحت کنترل مخاطب با دیگر شخصیت‌ها در جریان سکانس‌های سینمایی قابل تعامل به سبک عناوینی چون The Walking Dead و Heavy Rain دنبال می‌شوند. دیالوگ‌های انتخابی این سکانس‌ها از سیستم درختی کنترل کرده و به نظر می‌رسد که آزادی عمل مناسبی را در اختیار مخاطب قرار دهند. برای مثال ممکن است رییس یکی از خانواده‌های مافیایی در مقابل لطفی از جانب شما از کدورتی که در بینتان وجود دارد بگذرد. رد این پیشنهاد او می‌تواند منجر به مبارزه‌ای خشن و خونین در کوچه‌ای تنگ و تاریک شود. مخاطب باید با تمرکز و حواس جمع به تجربه‌ی این سکانس‌ها پرداخته و تصمیم‌هایی را که در طولانی مدت به نفعش باشند را بگیرد. این به معنی کنار آمدن و حتی لطف کردن به شخصی است که از او خوشتان نمی‌آید.

Empire of Sin

سکانسهای گفتگومحور بازی یادآور عناوین خاطره انگیر استودیوی Telltale هستند

مخاطبان در بازی Empire of Sin در کنار پرداختن به مبارزات و سر و کله زدن با رییس‌های خانواده‌های مافیایی، باید به دقت منابع خود را نیز مدیریت کنند. راه‌های مختلفی که برای کلاه‌برداری در بازی وجود دارند بسیار جالب و متنوع هستند. شما می‌توانید با ارتقای ظواهر کافه‌ای که به تازگی به دست آورده‌اید از ظن و شک پلیس‌ها در اما بمانید یا با مسموم کردن الکل‌‌های خود و تقدیم آن‌ها به عنوان هدیه به دشمنانتان، در حرکتی مشابه با اسب تروجان نبرد تروی، به کشتار دسته جمعی آن‌ها بپردازید. به نظر می‌رسد که تعداد راه‌های مختلف برای کسب درآمد و کلاه‌برداری در بازی بسیار زیاد باشد.

ملاقات‌های رییس تحت کنترل مخاطب با دیگر شخصیت‌ها در جریان سکانس‌های سینمایی قابل تعامل به سبک عناوینی چون The Walking Dead و Heavy Rain دنبال می‌شوند. دیالوگ‌های انتخابی این سکانس‌ها از سیستم درختی کنترل کرده و به نظر می‌رسد که آزادی عمل مناسبی را در اختیار مخاطب قرار دهند. بازی

بازی Empire of Sin اوایل سال آینده‌ی میلادی برای پلتفرم‌های Switch, Xbox One, PC و PS4 منتشر خواهد شد.

 

دسته بندی
پیش نمایشمطالبمقالات

یک دیدگاه

مطالب مرتبط