Divinity Fallen Heroes

پیش نمایش بازی Divinity Fallen Heroes | غروب خونین قهرمانان

جدیدترین بازی از این سری Fallen Heroes نام خواهد داشت و به محدوده‌ی بازی‌های تاکتیکی وارد خواهد شد

قریب به دو دهه از زمان آغاز به کار استودیوی Larian بر روی ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی Divinity می‌گذرد. نخستین بازی از این مجموعه Divine Divinity نام داشت که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. در سال‌های اخیر این استودیو با عرضه‌ی دو بازی Original Sin توانسته به موفقیت بالایی دست پیدا کرده و جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین سازندگان بازی‌های نقش‌آفرینی در دوران مدرن اثبات کند. جدیدترین بازی از این سری Fallen Heroes نام خواهد داشت و به محدوده‌ی بازی‌های تاکتیکی وارد خواهد شد. طبق گفته‌ی سازندگان، بازی Fallen Heroes ترکیبی از عناوین نقش‌آفرینی، استراتژی و تاکتیکی خواهد بود. اعضای استودیوی Larian در اوقات فراغت خود به تجربه‌ی بازی‌های تاکتیکی و استراتژیکی چون XCOM، Into the Breach، Darkest Dungeon و Heroes of Might and Magic می‌پردازند و به نظر می‌رسد که در جدیدترین بازی خود قصد وام‌گیری از عناوین مورد علاقه‌ی خود را دارند. بسیاری از ویژگی‌های شاخص این بازی‌های چون مبارزات نوبتی، انتخاب جوخه و Skill Treeها در این عنوان وجود خواهد داشت.

Divinity Fallen Heroes

Divinity Fallen Heroes

کیرون کلی، از اعضای استودیوی Larian ، در مورد به کارگیری این المان‌ها در بازی‌های Divinity می‌گوید:

بسیاری از عناصر مبارزات بازی Original Sin 2 در راستای تاکتیکی کردن بیشتر آن در بستری نقش‌آفرینی بود. تمام سعی ما در این‌جا استفاده از این المان‌ها در ساخت تجربه‌ای بهتر و حرفه‌ای‌تر است.

بازی Fallen Heroes از بسیاری جهات مشابه با عنوان قبلی سری خواهد بود. بین وقایع دو بازی Original Sin نزدیک به ۱۰۰۰ سال فاصله وجود داشت، اما اتفاقات این بازی تنها دو سال پس از ماجراهای بازی Divinity Original Sin 2 رخ خواهند داد. سازندگان تاکید دارند که این بازی Original Sin 3 نمی‌باشد و با استفاده از پایان اصلی بازی Original Sin 2 داستانی مجزا را بیان خواهد کرد. بر طبق این پایان، منبع جادویی دیده شده در آن بازی از بین رفته است و تمامی “ریشه‌ها” (عبارتی که در بازی پیش برای اشاره به قهرمانان بازی استفاده میشد) همچنان زنده هستند.

طبق گفته‌ی سازندگان، بازی Fallen Heroes ترکیبی از عناوین نقش‌آفرینی، استراتژی و تاکتیکی خواهد بود. اعضای استودیوی Larian در اوقات فراغت خود به تجربه‌ی بازی‌های تاکتیکی و استراتژیکی چون XCOM، Into the Breach، Darkest Dungeon و Heroes of Might and Magic می‌پردازند و به نظر می‌رسد که در جدیدترین بازی خود قصد وام‌گیری از عناوین مورد علاقه‌ی خود را دارند. بسیاری از ویژگی‌های شاخص این بازی‌های چون مبارزات نوبتی، انتخاب جوخه و Skill Treeها در این عنوان وجود خواهد داشت.

در بازی Divinity Fallen Heroes مخاطبان در نقش کاپیتان یک کشتی پرنده که در بازی پیشین دیده شد، بانوی انتقام (Lady Vengeance)، قرار می‌گیرد. خدمه‌ی این کشتی را چهره‌هایی آشنا تشکیل می‌دهند. شخصیت‌هایی چون Ifan، Lohse و Fane در کنار شش “ریشه” در آن حضور دارند و علاوه بر این شخصیت Malady که در عنوان پیشین قابل بازی نبود، نیز به جرگه‌ی شخصیت‌های قابل بازی اضافه شده است.

شخصیت اصلی بازی که نام مشخصی ندارد، می‌تواند بر روی عرشه‌ی این کشتی با شخصیت‌های مختلف به مکالمه پرداخته و انتخاب‌های داستانی مهمی را که ساختار روایی آن را تغییر خواهند داد انجام دهد. سازندگان بیش از ۶۰ مرحله‌ی مختلف برای این بازی طراحی کرده‌اند که البته تنها نیمی از آن‌ها در هر playthrough، بسته به انتخاب‌های مخاطب، قابل تجربه می‌باشند. همه‌ی این‌ها مواردی هستند که در اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی وجود دارند. با این حال ساختار بازی Divinity Fallen Heroes بسیار متمرکزتر خواهد بود به طوری که بر خلاف مراحل طولانی بازی Original Sin 2، شاهد مراحل و سکانس‌های داستانی حداکثر سی دقیقه‌ای می‌باشیم.

در بازی Divinity Fallen Heroes مخاطبان در نقش کاپیتان یک کشتی پرنده که در بازی پیشین دیده شد، بانوی انتقام (Lady Vengeance)، قرار می‌گیرد. خدمه‌ی این کشتی را چهره‌هایی آشنا تشکیل می‌دهند. شخصیت‌هایی چون Ifan، Lohse و Fane در کنار شش “ریشه” در آن حضور دارند و علاوه بر این شخصیت Malady که در عنوان پیشین قابل بازی نبود، نیز به جرگه‌ی شخصیت‌های قابل بازی اضافه شده است.
Divinity Fallen Heroes

Divinity Fallen Heroes

این مراحل تشابه زیادی به بازی‌های پیشین این استودیو داشته و برای طرفداران آن‌ها آشنا خواهند بود. شخصیت‌ها همچون آن بازی‌ها از جادو استفاده می‌کنند و زرهی فیزیکی از نوار سلامتی اصلی آن‌ها محافظت خواهد کرد. هر کدام از واحدها مقادیر مشخصی action point دارند که در صورت استفاده نشدن مقادیر آن‌ها به راند بعدی منتقل خواهد شد. مراحل بازی چند لایه هستند و آثار محیطی متعددی در آن‌ها وجود دارند. آتش می‌تواند یخ را به آب تبدیل کرده و مخاطب می‌تواند با استفاده از جادوهای الکتریسیته بر روی آن صدمه‌ای جدی به دشمنان وارد کند. مواردی از این قبیل منجر به حفظ هوشمندی مبارزات بازی می‌شوند. در حقیقت نسخه‌ی قابل بازی‌ای که از این عنوان در دسترس اهالی رسانه قرار گرفته شبیه به بسته‌الحاقی‌ای برای بازی Divinity Original Sin 2 است.

هنوز در مراحل اولیه‌ی ساخت بازی Fallen Heroes قرار داریم و به گفته‌ی سازندگان تنها شش ماه از آغاز به کار آن‌ها بر روی آن می‌گدرد. استودیوی Larian در ساخت این بازی با گروهی از هنرمندان دانمارکی به نام Logic Artists که برای ساخت بازی تاکتیکی تاریخی Expeditions شناخته می‌شوند همکاری می‌کند. این گروه نزدیک به دو ماه پیش نسخه‌ای ابتدایی از بازی را برای Larian فرستاده و آن‌ها نیز تصمیم به نهایی کردن ساخت این بازی گرفتند. این نسخه‌ی اولیه الهامات فراوانی از بازی Original Sin 2 گرفته و  با رابط کاربری‌ عجیبی که ترکیبی بین آن بازی و عنوان Expeditions: Vikings طراحی شده بود.

هر کدام از واحدها مقادیر مشخصی action point دارند که در صورت استفاده نشدن مقادیر آن‌ها به راند بعدی منتقل خواهد شد. مراحل بازی چند لایه هستند و آثار محیطی متعددی در آن‌ها وجود دارند. آتش می‌تواند یخ را به آب تبدیل کرده و مخاطب می‌تواند با استفاده از جادوهای الکتریسیته بر روی آن صدمه‌ای جدی به دشمنان وارد کند

تا این‌جای کار به نظر می‌رسد که بازی Divinity Fallen Heroes شباهت‌های فراوانی با بازی پیشین داشته باشد. تفاوت‌های این بازی در ساختار مراحل آن ظاهر می‌شوند. در این مراحل کمتر شاهد اهداف ساده و سطحی‌ای چون پیروزی در مبارزه برای ادامه‌ی داستان هستیم. برای مثال یکی از آن‌ها مخاطب را مسئول تخریب سه تیرانداز می‌کنند. سیستم نوبتی D&D گونه‌ی بازی پیشین نیز در این‌جا وجود ندارد و در عوض شاهد سیستم تیم‌گونه‌ای هستیم که شباهت بیشتری به بازی‌های تاکتیکی دارد.

این تغییر ممکن است کوچک به نظر بیاید، اما توانایی ایجاد احتمالات و ترکیب‌های فراوانی را در مبارزات بازی دارد. سازندگان می‌خواهند تعاملات بین توانایی‌ها و محیط مبارزات را به حداکثر میزان ممکن برسانند. این تصمیم درستی به نظر می‌آید، چرا که این تعاملات نفسی تازه در روح بازی Divinity Fallen Heroes خواهند دمید. در این بازی سطح elemental جدیدی به نام Kinetic Sulfurium اضافه شده است. علاوه بر این شاهد به کار گیری موتور فیزیک جدیدی در آن هستیم. هنگامی که مخاطب از این عنصر استفاده کند، تمامی موارد حاضر بر روی آن به اطراف پرتاب خواهند شد و این به معنی حرکت پرتابی واحدها در میدان مبارزه است. ترکیب این موضوع با توانایی‌های شخصیت‌ها بدون شک منجر به خلق لحظات جالبی خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از سولفوریوم و توانایی Nether Swap جای خود را با یکی از دشمنان عوض کرده و آن‌ها را در تیررس یاران خود قرار دهید. یک شخصیت تغییر شکل دهنده نیز می‌تواند با استفاده از شاخ‌های خود به سمت گروهی از دشمنان یورش برده و با هل دادن آن‌ها به سمت سولفوریوم انفجاری مرگبار ایجاد کند.

سازندگان می‌خواهند تعاملات بین توانایی‌ها و محیط مبارزات را به حداکثر میزان ممکن برسانند. این تصمیم درستی به نظر می‌آید، چرا که این تعاملات نفسی تازه در روح بازی Divinity Fallen Heroes خواهند دمید.

به دلیل همزمان شدن اعمال شخصیت‌ها، استفاده از چنین حرکات‌ ترکیبی‌ای ممکن خواهد بود. علاوه بر این امکان انجام حرکات آزمایشی وجود دارد؛ چرا که هر مرحله ترکیب واحدهای مخصوص به خود را می‌طلبد. شما می‌توانید در این بازی از ۴ تا ۶ واحد استفاده کنید. یک واحد قهرمان، چندین واحد معمولی و واحدهای قدرتمندتری تحت عنوان veteran troops که با پیشروی در داستان بازی در دسترس قرار می‌گیرند.

به احتمال زیاد بازی مخاطبان را مجبور به استفاده از ترکیب‌های متفاوتی خواهد کرد؛ همان‌طور که از نام بازی برمی‌آید، سازندگان المان “مرگ واقعی” را در این بازی پیاده کرده‌اند. به این صورت که واحدهای عادی به مقادیر بی‌نهایتی قابل بازیابی هستند، اما قهرمانان و واحدهای veteran پس از مرگ برای همیشه از دست خواهند رفت. کلی در این مورد می‌گوید: “بسیاری از انتخاب‌های شما در طول این بازی مربوط به انتخاب واحدهای مناسب برای هر مرحله خواهد شد. این که چه کسی را به چه دلیلی به یک مرحله بیاورید. در واقع از دست رفتن دائمی واحدها از قدرت شما نخواهند خواست و این انتخاب‌های شما هستند که از دست می‌روند. همچون از دست دادن یکی از اعضای بدن در مقابل از دست دادن قلب یا مغز.”

Divinity Fallen Heroes

Divinity Fallen Heroes

شما می‌توانید در این بازی از ۴ تا ۶ واحد استفاده کنید. یک واحد قهرمان، چندین واحد معمولی و واحدهای قدرتمندتری تحت عنوان veteran troops که با پیشروی در داستان بازی در دسترس قرار می‌گیرند.

از طرفی سازندگان این بازی در تلاشند از عنصر death spiral بازی‌هایی چون XCOM دوری جویند. در این بازی‌ها معمولا مرگ بیش از حد به معنی پیشروی اشتباه مخاطب در آن playthorugh بوده و عمدتا او مجبور است بازی را مجددا از ابتدا آغاز کند که چندان مطلوب نمی‌باشد. در دنیای بازی‌های Divinity راه حلی برای مرگ در قالب لوح‌های بازگشت به زندگی (resurrection scrolls) وجود دارد، اما سازندگان بازی در استودیوی Larian هنوز تصمیم خود را مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از این عناصر نگرفته‌اند. هر چه باشد با توجه به داستان بازی و نبود منبع جادو در دنیای آن باید بر معجزه‌های این چنینی تاثیرگذار باشد. طبق گفته‌ی سازندگان محتمل‌ترین راه دادن فرصت‌های محدودی به مخاطب برای زنده کردن قهرمانان از دست رفته‌اش می‌باشد که باری دو چندان بر تصمیم زنده کردن شخصیت‌های انتخابی می‌گذارد. این راه حل کاملا با خط مشی بازی‌های نقش‌آفرینی هماهنگی داشته و اهمیت یکسانی به داستان و سیستم‌های گیم‌پلی می‌بخشد.

بازی Divinity Fallen Heroes سال جاری در تاریخی نامعلوم منتشر می‌شود.

دسته بندی
پیش نمایشمطالبمقالات

یک دیدگاه

مطالب مرتبط