Fortnite

می‌شود از موضوع Crunch در صنعت بازی‌ های ویدئویی جلوگیری کرد

با گزارش کردن این مهم می‌توان کمپانی‌ها را مجبور به رفتار درست با کارمندان کرد

کارکنان شرکت Epic Games از یکی از خبرنگاران سایت Polygon به دلیل گزارش کردن رفتار بد این شرکت تشکر کردند، کسانی که بی‌رحمانه برای مدت زمان طولانی بر روی بازی Frotnite کار کرده بودند. او  در این باره می‌گوید که:

طبیعتاً همیشه وقتی برای کاری که انجام می‌دهیم از ما قدردانی می‌شود، خوشحال می‌شویم، اما این هم مهم است که کار ما گزارش کردن هست، من یک گزارش‌گرم و این گزارش برای من منفعتی دارد، اما قضیه برای افرادی که از آن‌ها خبر را دریافت کردم، فرق دارد.

کارکنان این شرکت و سازنده‌های سابق این کمپانی با صحبت کردن در این باره با من ریسک کردند. افراد کمی حاظر به صحبت با خبرنگاری جنجالی هستند. صحبت کردن با رسانه بدون اجازه از کمپانی می‌تواند برای آن فرد بسیار گران تمام شود و حتی شغلش را از دست بدهد. افرادی که با من صحبت کردند، چیزی از این حرکت دریافت نکردند، بجز این که سعی در اصلاح این موضوع و تغییر دادن شرایط داشتند.

با این حال، آن‌ها سعی در ایجاد تغییر در مقیاسی اجتماعی دارند. منابعی در صنعت بازی که با خبرنگاران در مورد شرایط بد کاری صحبت می‌کنند، سعی در درست کردن یک مشکل اجتماعی دارند، تا بتوانند کفه‌ی ترازو را به نفع خودشان سنگین‌تر کنند. این‌ها هستند که در برابر موضوعاتی مانند crunch (کار کشیدن اضافه از کارکنان)، استثمار و جهل فرهنگی ایستادگی می‌کنند.

من تصمیم به نوشتن این یادداشت  گرفتم تا از شجاعت این افراد یادی کنم، و همینطور این که نشان دهم که صحبت کردن با رسانه در مورد مشکلاتشان می‌تواند شرایط را تغییر دهد. یک خبرنگار حرفه‌ای و قابل اعتماد حرف‌های شما را می‌شود و تجربیات شما را— بدون نام بردن از شما— به گوش جامعه می‌رساند. یک خبرنگار قابل اعتماد فقط وقتی یک خبر را منتشر می‌کند که از طرف منابع مختلفی آن موضوع را بشنود. منابع هیچ وقت تنها نیستند.

من با افراد زیادی صحبت کردم تا این خبر را در مورد Epic بنویسم. خیلی از آن‌ها قبول نکردند و درخواست مرا رد کردند، که البته حق مسلم آن‌ها بود. برخی از آن‌ها دلیل خود را بیان کردند، اما بیشتر آن‌ها این کار را انجام نداند.

شاید آن‌ها به مسئله‌ی Crunch به عنوان یک مشکل نگاه نمی‌کنند، شاید این موضوع مشکل آن‌ها نیست یا این که وفادار ماندن به کارفرمای خود از هر چیزی برایشان مهم‌تر است و یا این که صرفا سر آن‌ها خیلی شلوغ است و وقت این کار را ندارند، در کل دلایل خوب زیادی وجود دارد.

 

یک خبرنگار قابل اعتماد فقط وقتی یک خبر را منتشر می‌کند که از طرف منابع مختلفی آن موضوع را بشنود. منابع هیچ وقت تنها نیستند.

 

ولی بیشتر افراد صرفا می‌ترسند و حق دارند که بترسند. کارکنان از بررسی موشکافانه‌ی رسانه‌ها متنفرند. رئیس شما اگر شما را در حال صحبت با یک رسانه در مورد شرایط بد شغلی ببیند، احتمالا به مسیر شغلی شما صدمه می‌زند. Epic و بیشتر کمپانی‌های بزرگ با کارکنان خود یک قرارداد عدم افشای اطلاعات تا مدت‌ها بعد از جدا شدن آن فرد با کمپانی می‌بندند.

بررسی موشکافانه‌ی یک رسانه معمولا برابر با قدرت بررسی یک جامعه است. این مهم می‌تواند باعث درخواست تغییرات اساسی و در نهایت ایجاد این تغییرات شود، که این موضوع به نفع کارمندان و به ضرر کمپانی‌ها  است و لکه‌ی ننگی بر مدیران این کمپانی‌ها خواهد گذاشت.

درحالی که این جنبش‌ها برای ایجاد حمایت اتحادیه برای کارمندان حوزه بازی‌های ویدئویی هستند، بیشتر افراد این مشکل را شخصا حل می‌کنند. اگر آن‌ها حس کنند که مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند، معمولا آن شرکت را به مقصد شرکتی دیگری ترک می‌کنند.

بیشتر افرادی که با من صحبت کردند اشاره نمودند که رئیس آن‌ها وعده‌ی حمایت از کارمندان را می‌دهد اما هیچ‌گاه به آن عمل نمی‌کند. آن‌ها قوانینی درست می‌کنند که شرکت را از دردسر حقوقی نجات دهد و طوری با کارمند رفتار می‌کنند بر وضعیت سلامت و خوشحالی او تاثیر منفی می‌گذارد.

دقیقا برای همین دلیل است که صحبت کردن با رسانه مفید است، این که داستان خود را به یک خبرنگار قابل اعتماد بگویید که از هویت شما محافظت می‌کند. کمپانی‌هایی که از قدرت خود سو استفاده می‌کنند، آن‌هایی که وجه‌ی خوبی در اجتماع ندارند بیشتر اوقات مجبور به تغییر شرایط و اصلاح رفتار خود با کارمندانشان می‌شوند. همین به تنهایی یک دستاورد بسیار بزرگ در این زمینه است.

البته، هیچ کس موظف به صحبت کردن با رسانه نیست و همینطور نباید برای اشاره کردن به مشکلات جهان احساس بدی داشته باشد. این مورد صرفا یک انتخاب است. ذکر این نکته نیز مهم است که پرده برداشتن از شرایط کاری غیر منصفانه با افشا کردن رازهای تبلیغاتی متفاوت است.

وقتی که من با کارمندی صحبت می‌کنم می‌خواهم آن چه که او برای گفتن دارد را بشنوم، نه این که از او بازجویی کنم.

 

ذکر این نکته نیز مهم است که پرده برداشتن از شرایط کاری غیر منصفانه با افشا کردن رازهای تبلیغاتی متفاوت است.

 

وقتی که داشتم روی خبر Epic کار می‌کردم، خیلی از منابع من در ابتدا مضطرب بودند، پس وقتی که من با آن‌ها از طریق ایمیل یا حضوری یا برنامه‌ای دیگر صحبت می‌کردم، سعی در آرام کردن آن‌ها داشتم، این که مطمئن شوند من اینجا نشسته‌ام تا هر چه که دارند را بشنوم، و این که هر وقت که بخواهند می‌توانند حرف خود را پس بگیرند و کلا محیط را ترک کنند. معمولا مردم احساس خوبی بعد از صحبت کردن درباره مشکلاتشان دارند، این که احساس کنند یک نفر حرف آن‌ها را می‌شوند. حال که آن داستان منتشر شده، برخی از منابع من به سراغم آمدند تا بگویند که خوشحال هستند که حرف‌هایشان بر این تغییر تاثیری داشته است.

کار کشیدن بی‌رحمانه در صنعت بازی‌های ویدئویی اصلا قابل قبول نیست و باید با آن مبارزه کرد. اگر با رسانه‌ها همکاری کنید مطمئن باشید که حرکتی مثبت در ایجاد یک تغییر بزرگ انجام داده‌اید.

منبع: Polygon

دسته بندی
گزارشمصاحبهمطالبمقالاتیادداشت

یک دیدگاه

مطالب مرتبط