سیستم مالی جدید Steam با واکنش منفی بازیسازان مستقل روبرو شد

با ایستگاه بازی همراه باشید

به تازگی Valve سیستم سوددهی جدیدی را در کلاینت Steam پیاده کرده است که به افزایش سوددهی بازیسازان تجاری کمک می‌کند. این موضوع با واکنش سرد بازیسازان مستقلی که عناوین خود را از طریق این کلاینت عرضه می‌کنند روبرو شد.طی این سیستم سازندگانی که عناوینشان بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش می‌کنند ۵ درصد سود بیشتری کسب خواهند کرد و این مهم در مورد عناوینی که فروشی بیش از ۵۰ میلیون دلار تجربه می‌کنند به ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

Valve در این مورد این گونه توضیح می‌دهد: “همیشه واضح است که عناوین موفق و مخاطبان زیادشان تاثیر مثبتی بر روی کلاینت‌‌های اینترنتی خواهند داشت در نتیجه اطمینان حاصل کردن از این که استیم به این عناوین دید دیگری دارد هدفی مهم برای ماست.”

این سیستم عناوینی را که از یکم اکتبر امسال عرضه شده‌اند را در بر می‌گیرد و شامل باندل‌های بازی‌ها، بسته‌های قابل دانلود و خریدهای درون برنامه‌ای را شامل می‌شود. همان‌طور که گفته شد بازیسازان مستقل چندان طرفدار این ایده نبوده‌اند.

Rami Ismail از استودیوی Vlambeer این اقدام را تنها به سود بازی‌های گران دانست و اذعان که مه منجر به نابودی سازندگان خلاق زیادی خواهد شد.

تغییر بزرگ دیگری که این سیستم جدید خواهد داشت رفع محرمانه بودن اطلاعات فروش بازی‌هاست. این به معنی است که سازندگان در صورت علاقه می‌توانند داده‌های مربوط به فروش عناوین خود را به مطبوعات و دیگر سازندگان بفروشند.

دسته بندی
اخباراخبار بازیاخبار کوتاهپلتفرم هاکامپیوترمطالب

یک دیدگاه

مطالب مرتبط