راهنمای بازی Anthem | هر آنچه که درباره Combo ، Primer و Detonator ها می دانیم

در این مطلب به بررسی انواع Combo ها می پردازیم

Combo در بازی Anthem یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید حداقل در استفاده درست از آن استاد شوید. در کلامی ساده، combo ها از ترکیب دو چیز بوجود می‌آیند: Primers و Detonators. دو نوع حمله که باعث می‌شوند حملات شما تاثیر بیشتری روی دشمنان داشته باشند. در این مطلب یاد می‌گیرید که چگونه از این دو حمله استفاده کنید – و یاد بگیرید کدام حمله Prime (آغازی)  با کدام حمله Detonate (انفجاری) با هم ترکیب می‌شوند.

توضیح Combo های بازی Anthem : Combo ها، Primer ها و Detonator ها چه چیزی هستند و چگونه کار می‌کنند؟

جنگ عادی در Anthem دارای چیزهای آشنایی است – تفنگ، موشک و چند ورد جادویی – اما اینکه چگونه با ریتم خاصی با یکدیگر ترکیب می‌شوند، و یا اینکه چگونه شانس شما را برای پیروزی در لحظات مهم افزایش می‌دهد، همگی به Combo هایی که به سبک بازی Mass Effect طراحی شده‌اند، بستگی دارد.

Combo

همانطور که اشاره کردیم Combo ها درباره‌ی حمله به دشمنان با استفاده از ضربات آغازین (Prime) و منفجر کردن آن‌ها با حملات انفجاری (Detonate) – به شرط نشانه‌گیری بر روی کلمه Combo . اگر دقت کنید در مواقع حمله نشانه‌ی زردرنگی به نام Combo برروی دشمنان ظاهر می‌شود و صدایی تولید خواهد شد که شما را از درست انجام دادن Combo مطلع می‌کند.

دلیل اصلی اینکه از Combo ها استفاده می‌کنیم، این است که آن‌ها باعث می‌شوند آسیب زیادی به دشمنانتان وارد شود، به این معنی که به راحتی می‌توانید دشمنان سطح پایین خود را به سرعت نابود کنید و در ابتدای مراحل به سرعت پیش بروید – اما دلایل بیشتری نیز برای استفاده از آن‌ها وجود دارد.

همچنین Combo ها علاوه بر میزان آسیب اضافه، اثرات جانبی نیز بوجود می‌آورند، که این اثرات به انتخاب لباس (Javelin) بستگی دارد. این درواقع روش اصلی برقرار کردن ارتباط بین دسته‌های مختلف است، و در سطوح بالاتر انتظار می‌رود که تاثیر سنگینی برروی چگونگی ساختن Javelin شما بگذارد.

Primer  و Detonator

در بازی Anthem سه نوع حمله وجود دارد: حملات آغازی (Primer) ، حملات انفجاری (Detonator) و حملات استاندارد که به دشمنان آسیب وارد می‌کنند و یا برروی وضعیت اثرات (status effect) تاثیر می‌گذراند. ابتدا به دشمن خود یک ضربه آغازی (Primer) وارد کنید تا به اصطلاح آن را Prime کرده باشید، سپس با استفاده از حمله انفجاری، Combo را فعال کنید. وقتی به دشمنانتان با حملات استاندارد ضربه می‌زنید، در واقع هیچ کاری انجام نداده‌اید. این روش بسیار ساده به نظر می‌رسد، ولی خطرهایی وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید.

اول از همه باید بدانید که ضربات آغازین و انفجاری اثرات یکسانی روی دشمنان نمی‌گذراند و به عنوان اثرات عناصر هر کدام کار جدایی انجام می‌دهند.

دوم، نکته مهم این است که تنها Javelin ای که دشمن Prime شده را با استفاده از حمله انفجاری به او ضربه می‌زند، باعث ایجاد combo می‌شود – و همینطور اثرات اضافه آن  Javelin فعال خواهد شد، نه آن کسی که دشمن را با ضربه آغازی Prime کرده است. همانطور که می‌دانید، با اولین ضربه‌‌ی انفجاریی که به دشمن وارد می‌کنید، اثرات حمله آغازین حذف خواهد شد، به محض اینکه combo برروی یک دشمن پیاده می‌شود، او دیگر Prime شده نخواهد بود، پس برای ایجاد دوباره combo باید بار دیگر او را با حمله آغازی، Prime کنید.

در بازی، دشمنان پرایم شده دارای نشان دایره شکلی خواهند بود، و برای آن‌هایی که Detonate شده‌اند، علامت یک ستاره چهارپر ایجاد می‌شود.

اثرات اضافه Combo و چگونگی تاثیرگذاری Combo برروی دشمنان

ابتدا به صورت مختصر امتیازات اضافه هر Javelin را بررسی می‌کنیم:

  • Ranger Combo Bonus – آسیب متمرکز (Critical Target Damage) : مقدار آسیب وارد بر یک هدف مشخص را با استفاده از Combo افزایش می‌دهد.
  • Colossus Combo Bonus – منطقه انفجاری (Area of Effect Explosion) : با استفاده از Combo به اطراف هدف که دارید نیز آسیب وارد می‌شود.
  • Storm Combo Bonus – محدوده گسترش یافته (Area of Effect Spread) : تمام عناصری که استفاده می‌کنید، از دشمنان رد شده و به اطراف آن‌ها نیز برخورد می‌کند.
  • Interceptor Combo Bonus – تشعشع (Aura) : به شما یک تشعشعی می‌دهد که از عناصر عبور کرده و به هر دشمنی که نزدیک شما باشد برخورد می‌کند.
چگونه Combo موثرتری ایجاد کنیم

موثر بودن Combo هایی که برروی دشمنان پیاده می‌کنید، تنها به حملات Primer و Detonator شما وابسته نیست، بلکه به هسته اصلی هر Javelin در Anthem نیز بستگی دارد.

یعنی به عنوان مثال Ranger، برای تمرکز برروی یک دشمن خاص مانند باس‌های Stronghold یا یونیت‌های بزرگ تانک بسیار مناسب است. برای نمونه، موشک نقطه زن، برای حمله انفجاری (Detonator) بسیار راحت بوده و مقدار آسیب زیادی به دشمن وارد می‌کند – اما خارج از بحث قدرت او، Ranger احتمالاً در حملاتی که تعداد دمشنان زیاد است، به مشکل خواهد خورد.

در عوض، Colossus برای پاکسازی حملات تعداد بالا بسیار کارآمد است، او می‌تواند به راحتی خودش Combo ایجاد کند، با استفاده از آتش‌افکن (Flamethrower) دشمن را پرایم کرده و با رعد و برق (Lightning Coil) او را Detonate کنید تا بتوانید با اثرات اضافه Combo او منطقه‌ی انفجاری (Area of Effect Explosion) ایجاد کنید و در منطقه‌ای که دشمنان ظاهر می‌شوند به راحتی آن‌ها را نابود کنید.

نکته‌ی دیگری که باید در ساختن Javelin خود حول Combo ها به خاطر داشته باشید، این است که شما برای ایده‌ال سازی Javelin باید آن را چندگانه درست کنید. یکی برای جنگ‌های تک نفره، یا زمان‌هایی که هم‌تیمی‌های خود را از دست داده‌اید، که نیازمند قابلیت ایجاد Combo تک نفره “Self-Combo” مانند Colossus، یکی دیگر هم برای جنگ‌های جمعی، که برای این Javelin باید به همراه دوستانتان کاری کنید تا هماهنگی بیشتری پیدا کنید و برای انتخاب آن باید هوشمندانه‌تر عمل کنید.

لیست Combo ها از ترکیب Primer  و Detonator ها

یک اینفوگرافی بینظیر توسط کاربری در Reddit با ایدی FireDragon04 منتشر شده است، که در آن تمام حملات آغازی و انفجاری Javelin ها به صورت هایلایت مشخص شده‌اند:

نظرات خود را درباره بازی Anthem و این سیستم مبارزه‌ای، با ما به اشتراک بگذارید.

دسته بندی
اخبار بازیراهنما و آموزشمطالب

یک دیدگاه

مطالب مرتبط