راهنمایی پایه ای بازی Super Smash Bros. Ultimate

از "بازی خنثی" استفاده کنید و حریفان خود را شکست دهید!

در این راهنمایی از بازی محبوب Super Smash Bros. Ultimate به بخشی از بازی می‌پردازیم که مخاطبان حرفه‌ای سبک مبارزه‌ای از آن به عنوان “بازی خنثی” یاد می‌کنند. واژه‌ی خنثی به این مفهوم که هنوز هیچکس به حمله و دفاع نپرداخته است. این قسمتی از مبارزه است که دو طرف به حرکت و پریدن و عقب و جلو رفتن می‌پردازند و سعی دارند که خود در بهترین موقعیت قرار بگیرند و دشمنان را نیز در موقعیتی که به نفع خود است قرار دهند.

نتیجتا خنثی بودن زمانی که یکی از مبارزان به طرز آسیب پذیری در حال عقب نشینی و دیگری در حال آسیب زدن به اوست نمی‌باشد. زمانی است که هر دو مخاطب در حال ارزیابی یکدیگر هستند و به دنبال نقطه ضعف دیگری و راهی برای هدایت جریان مبارزه به سمت خود می‌باشند.

استراتژی مبارزه و موقعیت‌یابی

به استراتژی‌ای که به سود شخصیتتان است فکر کنید. نقاط قوت او چه چیزهایی هستند؟ وی به چه صورت به حریف ضربه وارد می‌کند؟ با آغاز مبارزه اولین حرکتی که خواهید کرد چیست؟ کاراکتر Isabelle از جعبه ابزاری کارآمد استفاده می‌کند. او با تله گذاری و تحریک حریفان آن‌ها را به دنبال خود و درون تله‌ها می‌اندازد و سپس با استفاده از چوب ماهیگیری و تیر و کمان خود ضربه وارد می‌کند. حملات فاصله نزدیک وی چندان قدرتمند نیستند و نقطه‌ی قوت او حملات از دور می‌باشند. در نتیجه، طبیعتا بهترین نحوه‌ی استفاده از این شخصیت برقراری فاصله‌ای مناسب بین او و حریف و سپس وارد آوردن ضربه است.

اگر شما در مقابل Isabelle قرار گرفته‌اید استراتژی مناسب فرار از حملات دور بورد و نزدیک شدن به او است. در واقع می‌توانید با نزدیک شدن به او از استفاده‌ی او از بسیاری از بهترین حملاتش جلوگیری کنید و را در موقعیتی نامناسب قرار دهید. شخصیت مقابل ایزابل را می‌توان Little Mac دانست. این بوکسور دوست داشتنی حملات فاصله‌ی نزدیک قدرتمند و سریعی را در اختیار دارد. محدوده‌ی ضربه زنی وی خطی راست در مقابلش می‌باشد. با این حال با فاصله گرفتن از او می‌توانید از خود در برابر حملات مرگبارش محافظ کنید و با وارد نمودن ضربات هوایی صدمه‌ی زیادی به او وارد نمایید.

بازی خنثی در مورد یافتن جای پای و نقطه‌ی راحتی خودتان و کنترل بر آن و در عین حال سعی در خارج کردن حریف از نقطه‌ی امنتش است. محدود‌ه‌ی حملات شخصیتتان را با دقت مشاهده کند و نقاط قوت و ضعف او را یاد بگیرید. هرگز بی هدف پیرامون محیط به پریدن نپردازید و از نقاط قوت شخصیتتان خود استفاده کنید. حواستان باشد که دیگر بازیکنان نیز به همین مهم می‌پردازند.

بازیکن مقابل

برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد در اینجا تنها به حریف در حالت تک به تک می‌پردازیم. هنگامی که شما از مبارزه با هوش مصنوعی بازی به مبارزه با بازیکنان واقعی تغییر حالت می‌دهید، مسائل زیادی تغییر می‌کنند. هر چقدر هم که یک هوش مصنوعی قدرتمند باشد، از یک الگو پیروی خواهد کرد و خارج از محدوده‌ی برنامه‌نویسی شده برایش نخواهد شد. حتی در راستای مشتری مداری در درجات سختی پایین‌تر هوش مصنوعی بازی عملا به کیسه بوکسی برای مخاطبان تبدیل می‌شود.

اما انسان‌ها متفاوتند. حریف انسانی شما تمام سعی خود را خواهد کرد و احتمالا اطلاعاتش در مورد بازی اگر از شما بیشتر نباشد کمتر نیز نخواهد بود. آن‌ها با سبک بازی شما وفق پیدا خواهند کرد و با توجه به تمایلات شما سبک بازی خود را تغییر می‌دهند. بر خلاف هوش مصنوعی سطح ۳، قصد آن‌ها بردن است.

با مشاهده‌ی شخصیت انتخابی حریف می‌توان اطلاعات زیادی را در مورد سبک بازی او استنباط کرد. همان‌طور که گفته شد، به این فکر کنید که اگر جای آن‌ها بودید چگونه بازی می‌کردید و سعی کنید بر برنامه‌ی احتمالی آن‌ها فائق آیید. سپس به طور مستقیم سعی در شناسایی تمایلات آن‌ها کنید. آیا حرکات آن‌ها از الگوی خاصی پیروی می‌کند؟ آیا آن‌ها در فاصله‌ یا موقعیتی معین از حرکتی خاص استفاده می‌کنند؟ حر حرکتی که پیش از وقوعش بتوانید پیش بینی کنید به شما فرصت مقابله خواهد داد.

مخاطبان این بازی نیز همچون دیگر انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. نهایتا پیروزی از آن کسی خواهد شد که از فرصت‌ها بهترین استفاده را کند. بخش اعظمی از مسابقات در بازی‌های مبارزه‌ای مربوط به شناسایی سریع حریف و سپس استفاده از این اطلاعات برای شکست آن‌ها می‌شود.

دسته بندی
راهنما و آموزشمطالبمقالاتنینتندو

یک دیدگاه

مطالب مرتبط