بازی Devil May Cry 5 | راهنمای جامع شخصیت‌های بازی DMC 5

این بازی را می‌توان مجموعه‌ی چشم‌نواز از کمبوهای زیبا و مبارزات هیجان‌انگیز دانست که به خوبی می‌تواند تمامی انتظارات طرفداران سری بازی Devil May Cry را برآورده کند

پنجمین قسمت سری بازی Devil May Cry، به تازگی منتشر شده‌است و طرفداران پرشمار این سری پس از انتظاری فراوان به می‌توانند به تجربه‌ی آن بپردازند. بازی DMC 5 شاید از منظر داستان‌پردازی همچون عناوین شاخص سبک Action Adventure عظیم و بی‌مانند نباشد، اما بدون شک از لحاظ گیم‌پلی بی‌نظیر است. این بازی را می‌توان مجموعه‌ی چشم‌نواز از کمبوهای زیبا و مبارزات هیجان‌انگیز دانست که به خوبی می‌تواند تمامی انتظارات طرفداران سری بازی Devil May Cry را برآورده کند. در ادامه به ارائه‌ی راهنمای جامعی برای سه شخصیت قابل بازی این عنوان می‌پردازیم.

Devil May Cry 5

Nero

نیرو را می‌توان قهرمان اصلی بازی Devil May Cry 5 دانست که مخاطب بخش اعظمی از طول بازی DMC 5 را به کنترل و هدایت او می‌پردازد. اکثر توانایی‌های خاص نیرو مربوط به بازوهای Devil Breaker او می‌شوند. علاوه بر این توانایی‌ها، نیرو می‌توان شمشیر خود، Red Queen، را همچون موتوری شارژ کرده و صدمه‌ی زیادی به دشمنان بزند. از کلت کمری او، Blue Rose، نیز نباید قافل شد.

توانایی‌هایی که بهتر است زودتر خریداری شوند: یک ارتقا برای Devil Breaker، توانایی Color Up سلاح Blue Rose، و Streak شمشیر Red Queen.

نیرو را می‌توان شخصیتی بالانس و همه‌کاره دانست که می‌توان از ابتدای بازی به تقویت توانایی‌های متفاوت او پرداخت. توانایی Streak حمله‌‌ای سریع است و مخاطب با فعال‌سازی آن می‌تواند به سرعت سراغ دشمن بعدی رود. توانایی Color Up شلیکی قدرتی برای سلاح Blue Rose ایجاد می‌کند و ارتقای Devil Breaker نیز در می‌تواند در مواقع بحرانی به کمک مخاطب آید.

Devil Breakerها

 

این فنون را می‌توان مجموعه‌ای از حرکات خاص دانست. مخاطب می‌تواند با فشردن کلیدهای دایره یا B به سه صورت از این توانایی‌ها استفاده کند. نخست زدن یک‌باره‌ی آن به منظور آغاز حمله‌ای پایه‌ای است. می‌توان با نگه داشتن این کلید یکی از توانایی‌های نهایی نیرو را فعال و با فشردن همزمان این کلید و LB یا L1 می‌توان از تکنیک Breakaway استفاده کرد. این حرکت اساسا بازوی نیرو را منفجر کرده که هرگونه حرکت دشمنان را کنسل کرده و از نیرو محافظت می‌کند. در طی این حرکت یکی از نوارهای Devil Breaker تخلیه می‌شوند و به همین دلیل بهتر است که در ابتدای بازی این نوار را ارتقا دهید. هرکدام از Devil Breakerهای بازی، حرکت ویژه‌ی خاصی را شامل می‌شوند که معمولا حمله‌ای سریع چون یک Lightning Blast عظیم است. برخی از این توانایی‌ها همچون مشتی موشک مانند طی زمانی مشخص به دشمنان ضربه وارد می‌کنند. یادگیری این حرکات نیاز به زمان دارد و باید یادتان باشد که اگر نیرو در هنگام اجرای این حرکات صدمه بخورد، Devil Breaker مورد استفاده منفجر شده و منجر به شرایط مختلفی چون آسیب‌پذیر شدن مخاطب می‌گردد.

قوانین این سیستم، شرایطی پویا و دینامیک ایجاد کرده‌اند. مخاطب نباید در استفاده از این توانایی‌ها تردید کرده و در زمان درست از آن‌‌ها استفاده کند. اگر مبارزه‌ای بیش از حد دشوار باشد، استفاده از حرکت نهایی و از دست دادن یک یا دو بازوی نیرو تنها راه نجات است. تقریبا در تمامی مراحل بازی تلفنی وجود دارد که مخاطب می‌توان با استفاده از آن با فروشنده‌ی بازی ارتباط برقرار کرده و نوار Devil Breaker خود را شارژ کند.

Wire Snatch

دیگر عملکرد بازوی Devil Breaker نیرو، حرکتی تحت عنوان Wire Snatch است که با استفاده از آن می‌توانید دشمنان خود را بگیرید. استفاده از این حرکت در صورت خالی بودن نوار مربوطه نیز وجود دارد. اگر دشمنتان کوچک باشد طی این حرکت او را به سمت خود می‌کشید و اگر اندازه‌ای بزرگتر از شما داشته باشد، به سمتش کشیده خواهید شد. این توانایی در کنار Streak، برای از بین بردن فاصله‌ی بین شما و دشمنانتان بسیار مفید است اما بهترین استفاده‌ی آن در حفظ جریان یک کمبو است.

Red Queen Exceed Gauge

همان‌طور که اشاره کردیم، نیرو می‌تواند شمشیر خود را همچون موتوری شارژ کرده تا صدمه‌ی بیشتری به دشمنان وارد کند. این حرکت با نگه‌ داشتن کلید LT یا L2 امکان پذیر است و وضعیت آن از طریق نواری در بالای صفحه قابل رویت است. بهترین استفاده از این حرکت همراه پیش از یک حمله است که Ex-Act نام دارد. درک کامل زمان‌بندی این توانایی نیاز به تمرین زیادی دارد و مخاطب در نهایت به صورتی طبیعی ریتم این حرکت را حس کرده و انجامش خواهد داد. در اواسط بازی توانایی Max-Act باز می‌شود که نوار مربوطه را برای Ex-Act بی‌نقصی شارژ می‌کند.

V

V را می‌توان شخصیتی خاص در سری بازی Devil May Cry دانست که مستقیما به مبارزه نمی‌پردازد. او از سه موجود Griffion، Shadow و Nightmare استفاده می‌کند که مورد نخست به منظور حمله از راه دور و دو مورد دیگر برای مبارزات تن به تن به کار می‌روند. از آن‌جایی که مورد سوم همچون حرکاتی ویژه است و استفاده‌ی کمتری دارد، Griffion و Shadow را می‌توان دو سلاح پایه‌ی او دانست که هرکدام نوار سلامتی مخصوص به خود را داشته و با اتمام آن وارد حالت Stalemate می‌شوند که در آن برای ادامه‌ی مبارزه نیاز به شارژ دوباره دارند. در این هنگام V آسیب‌پذیر خواهد بود.

دیگر ویژگی این شخصیت را می‌توان علاقه‌ی فراوانش به کشتن دشمنان با عصا اشاره کرد. پس از اتمام سلامتی یک دشمن، هاله‌ای مشخص در اطراف او ایجاد می‌شود. در این حالت شما می‌توان با فشردن کلید دایره یا B به کار او پایان دهید. بخش اعظم مبارزات این شخصیت مربوط به کنترل حیواناتش و به طور همزمان جاخالی دادن از حملات دشمنان می‌شود.

توانایی‌هایی که بهتر است زودتر خریداری شوند: Trigger Heart، Promotion و Breakthrough

V شخصیتی قدرتمند اما شدیدا شکننده است. برای رفع این ضعف، پیشنهاد می کنیم برای افزایش مدت استفاده‌ی Nightmare توانایی Trigger Heart را خریداری کنید. Promotion به مخاطب امکان راندن Nightmare و استراحت را می‌دهد. Breakthrough نیز به Shadow مربوط شده و حمله‌ای تقویت‌شده می‌باشد.

Griffion

حملات این موجود به صورت شلیک‌وار بوده و مخاطب می‌توان با فشردن کلید مربوطه و یا نگه داشتن آن، از حملات سریع و ضعیف و یا قدرتمند و کندتر او استفاده کند که مورد اول را برای دشمنان تنها و مورد قوی‌تر را برای گروه‌های شلوغ توصیه می‌کنیم. برخلاف دو شخصیت دیگر، V توانایی استفاده‌ی همزمان از حرکات تن به تن و از راه دور را دارد. در داخل و خارج مبارزات، مخاطب می‌تواند با نگه داشتن کلید مربوط به پریدن با کمک Griffion برای مدتی کوتاه در هوا معلق بماند که برای فرار از مبارزات نفس‌گیر بازی عالی است.

Shadow

او را می‌توان نگهبان و پوشش اصلی V دانست. کنترل این خرس شباهت زیادی به کنترل نیرو داشته و همچون دیگر شخصیت‌های سری بازی DMC امکان استفاده از کمبوها و حملات جهتی را دارا می‌باشد. درک مبارزات این شخصیت در وهله‌ی اول مشکل بوده و ممکن است منجر به گیج شدن مخاطب شود. اما در ادامه و با پبشرفت توانایی‌های V، تبدیل به تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب خواهد شد.

Nightmare

نوار Devil Trigger این شخصیت نشان دهنده‌ی وضعیت Nightmare می‌باشد. زمانی که سه نوار داشته باشید، امکان استفاده از او وجود داشته و تا اتمام نوارها باقی می‌ماند. در این حالت، Nightmare به حمله به دشمنان پرداخته و با مشت‌ها و حملات لیزری قدرتمند خود به قلع و قمع آن‌ها می‌پردازد.

Dante

قهرمان محبوب سری بازی Devil May Cry از دهمین مرحله‌ی قسمت پنجم قابل بازی می‌شود و حرکاتش مشابه با عناوین چهارم و سوم هستند. در هنگان کنترل  دانته می‌توانید با فشردن فلش‌های جهتی بین استایل‌های پنج‌گانه‌ی او سوییچ کنید. هرکدام از این استایل‌ها حرکات او را تغییر داده و توانایی‌های خاصی را به دانته اضافه می‌کنند. Trickster بر توانایی‌های حرکتی، Gunslinger بر حملات از راه دور، Swordmaster بر حملات تن به تن و Royal Guard بر واکنش‌های دفاعی تمرکز دارند.

توانایی‌هایی که بهتر است زودتر خریداری شوند: تمامی ارتقاهای سطح یک استایل‌های پنج‌گانه

استایل‌های دانته را می‌توان امضای او دانست که بر تمامی حرکات او تاثیر می‌گذارند. توانایی‌های اولیه‌ی این استایل‌ها نسبتا ارزان بوده و پیشنهاد می‌شود که خریداری شوند.

Trickster

این استایل را می‌توان ساده‌ترین آن‌ها دانست. با فشردن دکمه‌ی دایره در این حالت دانته در جهت دلخواه با سرعت حرکت می‌کند که به مخاطب اجازه‌ی جاخالی دادن از اکثر حملات دشمنان را می‌دهد. پس از نخستین ارتقا امکان استفاده از آن بر روی هوا نیز ایجاد می‌شود.

Gunslinger

این استایل نسبت به بقیه‌ی استایل‌ها پیچیده‌تر است اما کاربرد فراوانی دارد. مهم‌ترین نکته در استفاده از این استایل را می‌توان زمان‌بندی دانست. پیشنهاد می‌شود از آن برای درگیری با دشمنان پرتعداد و ضعیف‌تر یا حفظ فاصله با دشمنان قوی‌تر استفاده شود.

Swordmaster

این استایل در مبارزات با باس‌های بازی کاربرد دارد و موجب افزایش کمبوهای دانته می‌شود.

Royal Guard

این استایل را می‌توان سخت‌ترین استایل بازی دانست که نیاز به زمان‌بندی‌های صدم ثانیه‌ای دارد. برای عادت کردن به این استایل و توانایی‌هایش، باید زمان‌بندی مربوط به حملات دشمنان و انیمیشن‌هایشان را یاد بگیرید و به موقع واکنش نشان دهید.

دسته بندی
ایکس باکسپلتفرم هاپلی استیشنراهنما و آموزشکامپیوترمطالبمقالات

یک دیدگاه

مطالب مرتبط