اولین نگاه به بازی Vampire The Masquerade – Bloodlines 2

شاید بتوان خاطره‌انگیزترین و ماندگارترین نقش‌آفرینی خون‌آشام‌ها در بازی‌های رایانه‌ای را به بازی Vampire The Masquerade Bloodlines نسبت داد.

خون‌آشام‌ها بدون شک یکی از جذاب‌ترین موجودات افسانه‌ای دنیای سرگرمی و ادبیات هستند و در طول تاریخ آثار ریز و درشت متعددی بر اساس آن‌ها ساخته شده است. از فیلم‌های کلاسیکی چون Nosferatu گرفته تا دراکولای مشهور Bram Stoker و آثار عامه‌پسندی چون سری فیلم‌های Twilight و سریال‌ The Vampire Diaries همگی به گونه‌ای متفاوت از این موجودات استفاده کرده و به آن‌ها پرداخته‌اند. این آثار در بازی‌های رایانه‌ای نیز کمیاب نیستند و این موجودات ترسناک از حضور در عناوین بزرگی چون سری Elder Scrolls گرفته تا بازی‌های ضعیف‌تری چون Vampyr را تجربه کرده‌اند. با این حال شاید بتوان خاطره‌انگیزترین و ماندگارترین نقش‌آفرینی خون‌آشام‌ها در بازی‌های رایانه‌ای را به بازی Vampire The Masquerade Bloodlines نسبت داد.

Vampire Bloodlines

دنیای بازی همچون عنوان نخست بسیار غنی خواهد بود

بازی Vampire The Masquerade Bloodlines در زمان عرضه به علت پیشگام بودن در استفاده از موتور قدرتمند Source کمپانی Valve مورد توجه قرار گرفت. با این حال این دنیا و اتمسفر گیرای خون‌آشام‌های این بازی بودند که آن را به مقام یک عنوان ماندگار رساندند. این بازی ماجرای گروهی از این موجودات افسانه‌ای را که در تلاش برای تجربه‌ی یک زندگی انسانی، شکست دادن دیگر هم نوعان خود و جلوگیری از روی دادن پیش‌گویی‌های مرتبط با پایان جهان هستند را روایت می‌کند.

بازی Vampire The Masquerade Bloodlines در زمان عرضه به علت پیشگام بودن در استفاده از موتور قدرتمند Source کمپانی Valve مورد توجه قرار گرفت. با این حال این دنیا و اتمسفر گیرای خون‌آشام‌های این بازی بودند که آن را به مقام یک عنوان ماندگار رساندند

معرفی دنباله‌ی این بازی در رویداد GDC اخیر هیجان بسیاری از دوست‌داران دنیای بازی را برانگیخت. ماجراهای این بازی در شهر سیاتل، که کاملا مناسب چنین بازی‌ای به نظر می‌رسد، روایت خواهد شد. سازندگان بازی Vampire The Masquerade Bloodlines 2 وعده‌ی بازگشت آن دنیای جذاب و گیرای بازی نخست را داده‌اند. با این حال نبودن وظیفه‌ی ساخت این بازی بر عهده‌ی استودیوی قابل اعتماد و با تجربه‌ای چون Obsidian و در عوض سپردن آن به استودیویی تازه کار که تنها تجربه‌ی ساخت یک بازی شوتر اول شخص چند نفره را در کارنامه‌ی خود دارد، کمی نگران کننده است. مسئولیت ساخت بازیVampire The Masquerade Bloodlines 2 بر عهده‌ی استودیوی Hardsuit Labs، سازندگان بازی Blacklight: Retribution، است.

در جریان رویداد E3 2019 دمویی ۲۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی این بازی در دسترس قرار گفت که بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسید. در ادامه به دلایل ارزشمند بودن انتظار برای این بازی خواهیم پرداخت.

Vampire bloodlines 2

می‌توان شهر همیشه بارانی سیاتل را مکانی مناسب برای روایت داستان این بازی دانست

بدون شک برجسته‌ترین ویژگی بازی Vampire The Masquerade Bloodlines دنیای بزرگ و جذاب آن بود. اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، برای درک عظمت و جذابیت آن می‌توانید دنیای زیرزمینی قاتلان حرفه‌ای سری فیلم‌های John Wick را در نظر بگیرید. در این بازی خون‌آشام‌ها در دنیای مدرن زندگی می‌کنند و با وضع یا شکستن قانون‌هایی مخصوص به دنبال محافظت از هویت خود در مقابل انسان‌ها هستند. آن‌ها در این راه از قدرت‌های مخصوص خود استفاده کرده و به زندگی خود به عنوان موجودات تاریکی در دنیای مدرن ادامه می‌دهند. این موجودات بدون آگاهی بشریت و در فاضلاب‌ها،‌ کوچه‌های تاریک و آسمان‌خراش‌ها با یکدیگر می‌جنگند. از جذاب‌ترین بخش‌های این بازی می‌توان به استفاده از قدرت‌های خون‌آشامی برای شکست دادن دکتری در سانتا مونیکا که در عمل قاتلی خطرناک و سریالی بوده یا آزادی خانه‌ای روح‌زده از چنگال اهریمن‌های شیطانی اشاره کرد.

البته که بین شهرهای سیاتل و لوس آنجلس تفاوت فراوانی وجود دارد، اما نورپردازی و طراحی‌های خیابان‌های این دنباله به نظر نسخه‌ی زیباتر نمونه‌های خود در بازی Vampire The Masquerade Bloodlines هستند. در سراسر نقشه‌ی بازی نقاط مهم و شخصیت‌های مهمی که ماموریت‌های مختلف به شما می‌دهند مشخص شده‌اند. طبق سنت بازی اصلی، اکثر این افراد اهداف مخصوص به خود را دنبال می‌کنند که می‌توانید بسته به تمایلتان به همکاری یا مخالفت با آن‌ها بپردازید.

بدون شک برجسته‌ترین ویژگی بازی Vampire The Masquerade Bloodlines دنیای بزرگ و جذاب آن بود. اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، برای درک عظمت و جذابیت آن می‌توانید دنیای زیرزمینی قاتلان حرفه‌ای سری فیلم‌های John Wick را در نظر بگیرید

یکی از جذاب‌ترین المان‌های داستان بازی اصلی فرقه‌ها و گروه‌های مختلف بازی (که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را داشتند) و دشمنی آن‌ها با یکدیگر بود. برای مثال اعضای گروه Toreador، افرادی زیرک هستند که با کاریزمای ذاتی و حربه‌های زبانی به اهداف خود می‌رسند. آن‌ها می‌توانند تنها با تکیه بر حرف زدن خود را از خطرناک‌ترین شرایط نجات دهند. در طرف مقابل فرقه‌ی Brujah قرار دارد که اعضای آن را خون‌آشام‌هایی بزرگ و قدرتمند تشکیل می‌دهند که مشکلات خود را با خشونت و زور حل می‌کنند. طبیعی است که این دو گروه علاقه‌ی چندانی به یکدیگر نداشته باشند.

Vampire Bloodline

فرقه‌ها نقش مهمی در روند بازی خواهند داشت

در بازی Vampire The Masquerade Bloodlines رابطه‌ی قهرمان بازی با فرقه‌های مختلف از پیش تعیین شده بود. شما می‌بایست در بخش‌های مختلفی از بازی ماموریت‌های مختلفی را برای فرقه‌های متفاوت انجام می‌دادید. خوشبختانه در این دنباله این بخش دچار تغییرات مناسبی شده و با اعطای انتخاب‌های متعدد به مخاطب موجب افزایش جذابیت آن و آزادی عمل کلی موجود در بازی شده است.

برای مثال در دموی نمایش داده شده، شخصیتی از فرقه‌ای نامعلوم قهرمان بازی را که خون‌آشامی دون‌پایه است، به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی از یک Nosferatu، گروهی از خون‌آشام‌های جهش‌یافته که به علت ظاهر مخوف خود نمی‌توانند در بین انسان‌ها زندگی کنند، می‌فرستد. زمانی که مخاطب به محل اختفای این موجود می‌رسد، نگهبان آنجا به او امکان تحویل Nosferatuی مد نظر به مکانی امن را می‌دهد که در تضاد با ماموریتی است که در ابتدا به او داده شده بود.

با رسیدن مخاطب به هدف مورد نظر، دسته‌ای از انتخاب‌ها در دسترس قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از طریق زور و با مبارزه اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورده و سپس او را به قتل برسانید یا آزادش کنید. یا می‌توانید از طریق صحبت کردن اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورده و سپس او را به مکانی امن بفرستید. طبیعتا انتخاب‌های شما بر جریانات بازی تاثیری مستقیم خواهند داشت.

آزادسازی هدف مورد نظر بدون به دست آوردن اطلاعات مورد نیز خشم ماموریت‌دهنده‌ی اصلی را برمی‌انگیزد و ممکن است موجب از بین رفتن فرصت‌های همکاری با او در قالب Questهایی در ادامه‌ی روند بازی شود. با این حال رابطه‌ای دوستانه بین شما و Nosferatuها برقرار خواهد شد که امکان تکمیل Questهای مخصوص آن‌ها را ایجاد خواهد کرد. سازندگان بازی ادعا می‌کنند که در بازی انتخاب‌های درست و غلط وجود ندارند و این عواقب این انتخاب‌ها هستند که تاثیر آن‌ها را مشخص می‌کنند.

در بازی Vampire The Masquerade Bloodlines رابطه‌ی قهرمان بازی با فرقه‌های مختلف از پیش تعیین شده بود. شما می‌بایست در بخش‌های مختلفی از بازی ماموریت‌های مختلفی را برای فرقه‌های متفاوت انجام می‌دادید. خوشبختانه در این دنباله این بخش دچار تغییرات مناسبی شده و با اعطای انتخاب‌های متعدد به مخاطب موجب افزایش جذابیت آن و آزادی عمل کلی موجود در بازی شده است.
Vampire Bloodlines

خوشبختانه دنیای بازی همچون عنوان نخست از چندین Hub بهره میبرد و خبری از جهان-باز شدن آن نیست

یکی از بزرگترین نگرانی‌های هواداران بازی Vampire The Masquerade Bloodlines در قبال این دنباله Open Worldبودن آن و فاصله گرفتن آن از سیستم Hubمانند بازی اصلی بود. در آن بازی مجموعه‌ای از مناطق امن تحت عنوان Hub طراحی شده بودند که نسبت به دیگر لوکیشن‌های بازی جزییات بسیار بیشتری داشتند. بر طبق ادعای سازندگان بازی، نسخه‌ی دوم نیز در این زمینه پیرو بازی اصلی خواهد بود. یکی از این مناطق The Jungle نام دارد که در دنیای واقعی مکانی برای زندگی افراد بی‌خانمان است و در این بازی نقطه‌ی امنی برای Nosferatuها می‌باشد.

بر طبق گفته‌های سازندگان بازی Vampire The Masquerade Bloodlines 2 حالت داستانی آن همچون آثار درام جنایی خواهد بود. با این حال این به معنی غیبت بخش‌های فانتزی چون خانه‌های جن‌زده یا عمارت ترسناک مشهور بازی نخست نمی‌باشد و علی‌رغم واقع‌گرایانه بودن بازی شاهد سکانس‌های عجیبی نیز خواهیم بود.

انتخاب‌هایی که مخاطب در هنگام طراحی شخصیت خود، مانند انتخاب فرقه و توانایی‌ها، تاثیری مستقیم بر نحوه‌ی بازی او دارد که یادآوری عناوینی چون بازی‌های مدرن Deus Ex و سری Dishonored خواهد بود. در دموی منتشر شده یکی از توانایی‌های قهرمان بازی تبدیل به بخار بود که به او امکان استفاده از راه‌هایی غیرمعمول چون دریچه‌های هوا و مخفی‌کاری را می‌داد.

بر طبق گفته‌های سازندگان بازی Vampire The Masquerade Bloodlines 2 حال و هوای کلی داستان آن همچون آثار درام جنایی خواهد بود

همچون بازی اصلی، در این دنباله نیز امکان دوری از خشونت و حل درگیری‌ها با صحبت کردن وجود دارد. در دموی منتشر شده شخصیت اصلی به نگهبانی ۵۰ دلار رشوه می‌دهد و در نتیجه می‌تواند به راحتی و بدون مانع در مکان مورد نظر به گشت و گذار بپردازد.

Vampire Bloodlines

انتظار تجربه‌ی سکانس‌های عجیبی را در این بازی داشته باشید

یکی از نقاط قوت بازی Vampire The Masquerade Bloodlines را می‌توان شخصیت‌های پیچیده و غنی آن دانست. از شاهزاده Sebastian LaCroix با شکوه گرفته تا Nines Rodriguez، آشوب‌گری که راز ترسناکی در دل خود دارد. سازندگان بازی به طرزی مبهم اشاره به حضور برخی از این شخصیت‌ها در بازی کرده‌اند و به نظر می‌رسد باید انتظار ملاقات با دوستانی قدیمی را در این دنباله داشته باشیم.

یکی از ضعف‌های بازی اصلی را می‌توان سیستم مبارزات آن دانست. خوشبختانه به نظر می‌رسد که سازندگان دنباله‌ی بازی در استودیوی Hardsuit به خوبی از این مسئله آگاه هستند و قصد دارند مبارزات بازی را بسیار پویاتر و روان‌تر طراحی کنند. آن‌ها می‌خواهند که مخاطب به خوبی حس ایفای نقش یک خون‌آشام را تجربه کند. با توجه به دموی به نمایش درآمده، به نظر می‌رسد که منظور سازندگان از این حرفت تبدیل شخصیت اصلی به بازی به یک ماشین کشتار جمعی قدرتمند است. بیشتر دشمنان بازی انسان‌هایی هستند که از چاقو و گلوله برای صدمه زدن به شخصیت اصلی استفاده کرده و تنها مقادیر اندکی صدمه به او می‌رسانند.

Vampire Bloodlines

مبارزات بازی بسیار پویاتر از بازی نخست خواهند بود

یکی از ضعف‌های بازی اصلی را می‌توان سیستم مبارزات آن دانست. خوشبختانه به نظر می‌رسد که سازندگان دنباله‌ی بازی در استودیوی Hardsuit به خوبی از این مسئله آگاه هستند و قصد دارند مبارزات بازی را بسیار پویاتر و روان‌تر طراحی کنند

مشاهده‌ی مبارزات بازی بسیار لذت‌بخش می‌باشد. قهرمان بازی با استفاده از مشت و لگد خود دشمنان را به کام مرگ می‌فرستد. علاوه بر این امکان استفاده از جادوهای خونی نیز در بازی وجود داشته که از آن‌ها می‌توان به تبدیل یکی از دشمنان به بمبی زنده و نابودی گروهی از آنان بر اثر انفجار حاصله اشاره کرد.

بازی Vampire The Masquerade Bloodlines 2 اسفند ماه سال جاری منتشر خواهد شد.

دسته بندی
E3 2019اولین نگاهمطالبمقالات

یک دیدگاه

مطالب مرتبط